Princip marketingové trojky – zahájení, integrace a opakování

Zahájení

Princip marketingové trojky - Zahájení

Opakování

Dílčí část marketingové trojky opakování je jedna z nejdůležitějších a nejzábavnějších. U této dílčí části opravdu doporučuji vše bedlivě sledovat - dokumentovat to co mi fungovalo i to co mi nefungovalo.

Princip marketingové trojky - Opakování

A proč je to tak zábavné? 

Například:

Mám emailingovou databázi klientů a můj mailový systém mi umožňuje nejenom kontrolovat základní metriky (bounce rate, open rate, click through rate), ale i další věci:

Na základě těchto dat víme, že další email mu můžeme poslat ve stejný čas, jako ten předchozí. A víme, že ze strukturovaného emailu se mu nejvíce líbila ta část o novém mobilním telefonu. Takže další emailá kampaň by mohl být soustředěna právě na tyto lidi, protože jejich zájem vám sámi uživatelé prozradili. 

Nebo:

Poslali jste email na svou databázi, která čítá 1000 zákazníků. Z toho email ale neotevřelo 400 zákazníků. Počkáte pár dnů, upravíte pre-header a předmět emailu a jinak ten samý email pošlete znovu, ale již jen na těch 400 zákazníků. Dle toho se pak můžete dál rozhodovat a hlavně učit a znát vaše publikum. 

Na co se tedy ptáme v části opakování?

Integrace

Princip marketingové trojky - Integrace

Dílčí část integrace je spíše takovou dokumentací vaší strategie. V prvé řadě, pokud neděláte sami na sebe, tak musíte svou strategii nejdříve umět prodat svému zaměstnavateli/manažerovi nebo svému klientovi. Dost často se z vaší pečlivě navrhnuté strategie stane guláš, neboť se vám do toho každý bude chtít nějakým způsobem nacpat. A to nesmíte dovolit nebo si strategii nastavit tak, aby se vám guláš z toho nestal.

V druhé řadě se budete muset naučit jednu zásadní věc - každá strategie musí být dobře škálovatelná. To znamená, že v každé části vaší strategie musí být prostor pro změnu a rozšíření. 

Zmiňoval jsem v dílčí části opakování, že je potřeba hodně AB testovat, analyzovat a zkoumat - hledat špatně fungující kampaně, špatně fungující chování uživatele a také naopak identifikovat to, co vám funguje nejlépe.

A to musí být zpět integrováno do strategie - proto jsem psal, že strategie musí být rozšiřitelná - doslova natahovácí.