Zahájení

Zahájení - první z princpů marketingové trojky
  • Zákazník je počáteční (ale i koncový) bod 
  • Co zákazník ve skutečnosti chce?
  • Kdo je náš zákazník?
    • Co ho zajímá? 
    • Jaké další produkty už může používat?
  • Jak zákazník chce, abychom s ním komunikovali (o tomhle bodu se ještě budeme bavit v pozdějí lekci, protože úzce souvisí se strategií, jak správně identifikovat našeho zákazníka).
  • Jaké mám překážky, abychom se k zákazníkovi dostali? 

Opakování

Dílčí část marketingové trojky opakování je jedna z nejdůležitějších a nejzábavnějších. U této dílčí části opravdu doporučuji vše bedlivě sledovat – dokumentovat to co mi fungovalo i to co mi nefungovalo.

Opakování - druhý z principů marketingové trojky

A proč je to tak zábavné? 

  1. Už máte reálná data o chování zákazníka
  2. Jste „nuceni“ se hrabat v datech a díky tomu hledat nové cesty a příležitosti
  3. Jste zkrátka marketingový detektiv.
  4. Budete dělat AB testování, což je jedna z nejzábavnějších činností marketingu.

Například:

Mám emailingovou databázi klientů a můj mailový systém mi umožňuje nejenom kontrolovat základní metriky (bounce rate, open rate, click through rate), ale i další věci:

  1. Kolik času strávil čtením emailu
  2. Na jaký poslední odkaz klikl
  3. V kolik email otevřel
  4. A mnoho dalšího

Na základě těchto dat víme, že další email mu můžeme poslat ve stejný čas, jako ten předchozí. A víme, že ze strukturovaného emailu se mu nejvíce líbila ta část o novém mobilním telefonu. Takže další emailá kampaň by mohl být soustředěna právě na tyto lidi, protože jejich zájem vám sámi uživatelé prozradili. 

Nebo:

Poslali jste email na svou databázi, která čítá 1000 zákazníků. Z toho email ale neotevřelo 400 zákazníků. Počkáte pár dnů, upravíte pre-header a předmět emailu a jinak ten samý email pošlete znovu, ale již jen na těch 400 zákazníků. Dle toho se pak můžete dál rozhodovat a hlavně učit a znát vaše publikum. 

Na co se tedy ptáme v části opakování?

  • Jak zákazník reagoval na naši marketingovou zprávu?
  • Vybrali jsme správný nástroj nebo kanál ke komunikaci?
  • Vybrali jsme vůbec správné zacílení?
  • Vybrali jsme správné umístění komunikace tak, aby to zákazníka zaujalo?
  • Dokáže se naše kampaň odlišit od té konkurenční?
  • Je naše marketingová zpráva dostatečně jasná tak, aby vyvolala reakci zákazníka?
  • Je naše volba klíčových slov v samotném obsahu dostatečně jasná?

Integrace

Integrace - poslední ze třech principů marketingové trojky.

Dílčí část integrace je spíše takovou dokumentací vaší strategie. V prvé řadě, pokud neděláte sami na sebe, tak musíte svou strategii nejdříve umět prodat svému zaměstnavateli/manažerovi nebo svému klientovi. Dost často se z vaší pečlivě navrhnuté strategie stane guláš, neboť se vám do toho každý bude chtít nějakým způsobem nacpat. A to nesmíte dovolit nebo si strategii nastavit tak, aby se vám guláš z toho nestal.

V druhé řadě se budete muset naučit jednu zásadní věc – každá strategie musí být dobře škálovatelná. To znamená, že v každé části vaší strategie musí být prostor pro změnu a rozšíření. 

Zmiňoval jsem v dílčí části opakování, že je potřeba hodně AB testovat, analyzovat a zkoumat – hledat špatně fungující kampaně, špatně fungující chování uživatele a také naopak identifikovat to, co vám funguje nejlépe.

A to musí být zpět integrováno do strategie – proto jsem psal, že strategie musí být rozšiřitelná – doslova natahovácí.