Obsahový marketing je mocný nástroj, který nám marketérům pomáhá přeměnit návštěvníky na zákazníky po celou dobu jeho cesty k naší konverzi. Mezi hlavní výhody obsahového marketingu patří:

  • Nárůst návštěvnosti
  • Získání tzv. „Brand Advocates“ nebo také „Brand Ambassadors“ – jsou to lidé, kteří o naší značce nebo produktu aktivně mluví, píší pozitivní recenze atd.
  • SEO
  • Generování leadů
  • Posilování povědomí o naší značce, firmě atd.
Obsahový marketing děláme na několik typů.

Typy obsahu

Obsah je relevantní

Pokud obsah, který píšete není pro zákazníka relevantní, tzn. nejde vstříc jeho přáním a potřebám, není šance, že se z návštěvníka stane zákazník.

Obsah je personalizovaný

Personalizace obsahu je úzce spjata s tím, jak je samotný obsah relevantní. Například – máte chřipku, ale váš obsah necílí primárně na to, aby si člověk vzal prášek a je hotovo. Cílíte na alternativní prostředky – řekněme bylinky – a protože víte, že návštěvník se k vám dostane právě díky jeho osobnímu zájmu v alternativní léčbě – musíte mu dodat co nejvíce personalizovaný obsah.

Obsah vzdělává

Proč potřebujete naší službu? Co vám dá? Jak dlouho z ní můžete těžit? Viděli jste film Vlk z Walstreet“ a scénku s perem? 🙂

Obsah reaguje na aktuální potřeby

Pojďme zpět k tomu, když člověk onemocní. Víte, že se ve vaší lokalitě šíří chřipka. Hurá – tak šup napsat pořádný článek, proč je prevence alternativní léčbou tak důležitá.

CTA

Obsah má jasně a jednoduše daná talčítka/odkazy na další obsah, která posunou uživatele dál (CTA = Call To Action) . To znamená, že uživateli přesně řekněte, co od něj chcete. Příkladem s bylinkami může být to, že po celou dobu čtení článku bude mít uživatel na očích tlačítko „koupit bylinky na posílení imunity“.

Obsah jasně říká – My máme řešení

My máme řešení a „ty“, zákazníků, už nemusíš pátrat kdekoliv jinde na internetu.

Rozdíl mezi aktuálním obsahem a evergreen obsahem.

Aktuální obsah reaguje na současnou situaci a je časově omezený. Například, když byl v USA jeden ze silnějších hurikánů, CocaCola udělala blogový příspěvek, kde psala o tom, jak pomáhala červenému kříži.

Evergreen obsah je pravý opak. Jedná se o obsah, který není časové vázán a je použitelný kdykoliv během cesty návštěvníka k naší konverzi. Například – blogový příspěvek o již zmíněných bylinkách – jak funguje mechanismus účinku atd.