Než se vrhneme více na obsahový marketing, musíme se ještě pobavit o správě komunity a úplném základu dělení obsahové strategie.

Správna komunity obsahového marketingu

Správa komunity v rámci obsahového marketingu přichází zpravidla po tom, co nějaký obsah vypublikujete. Jedná se o velmi důležitou část, protože když máte ve svém obsahu byť i nepatrnou chybu, vaše publikum vám to dá dost solidně sníst.

Cílem správy komunity je bedlivě sledovat:

  • Sociální sítě – stížnosti v komentářích
  • Hodnocení na agregátorech typu Heuréka
  • A kterýkoliv další kanál, kde by si mohli vaši uživatelé postěžovat.

Komunitní správa ale není jen o stíženostech

Pokud se o vás mluví na sociálních sítích nebo kdekoliv jinde – reagujte pozitivně. Budujete si respekt, loajalitu a kupu dalších pozitivních efektů na vaše publikum.

Strategie obsahu

Tak dlouho, jak žije váš projekt/firma, by měla žít strategie obsahu. Strategie obsahu musí být sladěná s byznys cíly vašeho projektu, musí počítat s každým možným zákazníkem, který váš web navštíví, musí také vědět, jaká je vhodný prostředek komunikace se zákazníkem.

Strategii obsahu si můžeme rozděli na 6 částí:

  1. Pro koho budeme obsah tvořit
  2. Jaký obsah potřebujeme, aby ladil s byznys cílem
  3. Tvorba obsahu
  4. Kde budeme obsah používat (web, newslettery, Google Ads atd.)
  5. Jak budeme obsah měřit
  6. Jaké jsou výsledky z měření obsahu

A když to máme, tak můžeme začít opět od začátku, protože obsahová strategie by se měla ideálně kontrolovat až 3 krát v roce.